Velkommen til DekkserviceVest Vi har 2 dekkbutikker i Kvinnherad, ein i Rosendal og ein på Husnes. Butikk Rosendal: Mikal Skaala Tlf 413 79 471 Mail: mikal@dekkservicevest.no Adresse: Skålafjæro 8, 5470 Rosendal Butikk Husnes: Johannes Hjønnevåg Tlf 905 53 980 Mail: johs@dekkservicevest.no Adresse: Onarheimsvegen 2, 5460 Husnes Kva tilbyr vi? Hos oss kan du få dekk, dekkhotell, felgar og anna tilbehør til hjul. Vi fører de fleste merker på dekk og felg. Vennligst ta kontakt for eit godt tilbud.

DET OPPGRADERTE TESLA DEKKET - FRIGUS EV ICE 3 - ER KRAFTIG FORSTERKET FOR Å TÅLE VEKT OG DREIEMOMENT, MEN HAR LIKEVEL MYK NORDISK GUMMI SOM GIR GODT GREP PÅ IS

Mange dyktige Tesla bilførere opplever at bilens gode kjøreegenskaper forsvinner når man setter på vinterhjulene. Tesla modellene er relativt tunge biler med enormt kraftig dreiemoment, og performance modellene kan i praksis rive dekket delvis i stykker. Cord og gummi kan skades over tid, og dekket blir vinglete og ustabilt. Dekk med den mykeste gummien har også størst tendens til å vingle mer i veibanen enn dekk med hardere gummi, men nå viser det seg (etter mye innsamling av info) at selve stivheten i dekkstammen og skuldrene også i større grad er viktig. Disse problemstillingene oppdaget vi etter å ha solgt Nereus/Firemax som mest anbefalte dekk i 2 år, fremfor de mer kjente dekkmerkene. At bilen vingler i veibanen med de kjente dekkmerkene med myk gummi er alment kjent, men det er ikke kun den myke gummien som forårsaker ustabiliteten på barmark (bar asfalt) , men også stivhet i stamme og skuldrer. Nereus/Firemax er faktisk noe stivere i dekkstammen, men ikke i skudrene, og nøyaktigheten i skuldrene kan på noen dekk være ujevn. Dekkstammen på FRIGUS EV ICE 3 er betydelig mer avstivet enn alle øvrige dekkmerker.

''I HAVE A DREAM''

Konklusjon er at det beste vinterdekket for Tesla modellene og tilsvarende elbiler (Taycan, Polestar 2) er dekk med både stiv dekkstamme og skuldrer, som vil opprettholde kjøreegenskapene/stabilitet du har med de beste sommerdekkene. Når det gjelder redusert risiko for vannplaning, så bør vinterdekket ha samme dekkmønster profil som et sommerdekk, med 4 langsgående dreneringskanaler. For at dekket skal fungere godt som et vinterdekk på hardpakket snø og is, må dekket har myk gummi og mange lameller, men også gummi som ikke blir hardere over tid. Ønsker man å redusere miljøskadene som bildekk forårsaker, så bør dekket avgi mye mindre gummistøv for hver kilometer som kjøres, i forhold til de kjente dekkmerkene som dominerer på veiene i dag. Gummistøvet som havner i naturen bør være nedbrytbar naturgummi i stedet for plastgummi (fullsyntetisk gummi) som dreper liv i havet. Likevel skal dekket fortsatt ha myk gummi som griper godt nok på is og hardpakket snø.

Rimelig logistikk rett fra fabrikk og ingen kostbar reklame-dekktest. Du får kun et godt dekk for pengene selv om FRIGUS EV ICE 3 er et kostbart naturgummidekk.

frigus-ev-ice-3-vinterdekk

FRIGUS EV ICE 3 OPPFYLLER DE FLESTE ØNSKER FRA DYKTIGE OG KJØREGLADE TESLA ENTUSIASTER

I samarbeid med fabrikken, partnere og testkjører har vi kommet frem til en miks av parametre som i dag fungerer meget bra. Dekket fungerer godt på snø i fjellet, på veibane med is, og ikke minst der hvor du ønsker kjøreglede om vinteren også, på asfalt i stor fart gjennom svinger. Dyktig kjøreglade Tesla-eiere får her et dekk som oppfyller mange ønsker. Dekket leveres med fornøyd-garanti og bytterett. 5-års garanti på at gummiblandingen holder seg like myk bekrefter informasjonen i denne artikkelen.

frigus-ev-ice-3-vinterdekk-tesla